Pages

Monday, April 27, 2009

知音难寻

小时候,我总是觉得我有很多好朋友。我总认为他们嫩替我分忧,和我一起分享喜悦。随着年龄的增长,我开始发现,身边虽然还是不乏朋友,但是,要找到一个真正了解自己的朋友,简直就是一项不可能的任务了。

不知从何时起,当我开心时,
我找不到一个我能分享喜悦的朋友。
我开始了解到,
原来,分享喜悦也是一件需要思前想后的事情。
我们永远不知道,我们会否在“散播”喜悦之情的当儿;
会不会无意间把我们的快乐筑在朋友的痛苦上。

当我感到伤心无助,
找遍了手机里的朋友名单,
却找不到一个可以倾诉的朋友。
生怕我的情绪,会影响到他们,打扰了他们。
也担心,他们值不值得信任。
我更害怕别人不愿分担我的烦恼的那种感觉!
很多时候,一样的问题,问了也解决不了问题。
所以,宁愿失眠,也不愿麻烦人了。

深夜里,我被一些恼人的问题捆绑着,
但,我却不知道要找谁来安慰我,
好让我不至于失眠。
别无他法,只得在电脑荧幕前,
写下我的彷徨。

曾经看过一段话:真正的朋友,就是那种把你看得澈透,却还当你是朋友的人。这句话说得好!

5 comments:

-♥ Brenna Nana ♥- said...

Hey cheer up anyway.Problems?Don't worry so much,look at the bright side.Jajajajajaja~~ =) winks !miss me miss me ME me me!

Jasper Yew said...

Erm,
sometime just bcoz u don want take the 1st step,
may be people really treat u as friend but u don know,
and don want trouble them,
but anyway,
god is always the best friend,
don forget this....

-TA- said...

To Bren.
Haha.I got no problem la.I will always think a lot when I can`t fall asleep.This post is just what I think that time.No other means.Anyway thanks for ur concern.I`m fine here.Haha.

-TA- said...

Jasper.
Yea you`re right.That is exactly what I think.Don`t want to bring troublesome to others.

=dorothy= said...

real friends wont feel bothered when you are seeking them for anything because they really consider you as friend..